1. Taller d'estimulació sensorial: experimentam amb els espaguetis (4 d'octubre 2016)
Avui na Maria ens ha duit una nova sorpresa... un aliment que ens agrada mooooolt!!! Els espaguetis!!!
Hem vist els espaguetis crus i alguns ens hem animat a tastar-ne un poquet... però eren molt forts i no ens han agradat gaire.
Després hem vist com queden els espaguetis quan s'han bullit amb aigua calenta i els hem repartit en diferents palanganes:
- Espaguetis amb colorant vermell.
- Espaguetis amb colorant groc.
- Espaguetis amb colorant blau.
- Espaguetis amb pintura i aprenem a estampar amb espaguetis.
Ens ho hem passat súper bé i ens ha encantat jugar amb la pasta i la pintura i embrutar-nos les mans, la cara i les nostres bates! (Tot i que qualcú s'ha cansat aviat d'embrutar-se jajajaja).
2. Taller d'estimulació sensorial: experimentam amb una colflor (11 d'octubre 2016)
Partint del conte d'en Patufet que hem treballat a l'aula aquests dies, avui hem tallat trossos de colflor i les hem estampat damunt paper, emprant els colors de la tardor que esteim aprenent a classe: groc, vermell i marró.
(Avui no hem pogut fer més fotos... la propera sessió d'experimentació sortiran altres nins i nines de la classe).
Partint del conte d'en Patufet que hem treballat a l'aula aquests dies, avui hem tallat trossos de colflor i les hem estampat damunt paper, emprant els colors de la tardor que esteim aprenent a classe: groc, vermell i marró.
(Avui no hem pogut fer més fotos... la propera sessió d'experimentació sortiran altres nins i nines de la classe).
3. Taller d'estimulació sensorial: experimentam amb la xocolata i el fang
Partint del conte del cercle i tota la feina que hem anat fent a classe sobre el cercle, hem decidit experimentar un poc i fer traços circulars. Per això hem agafat xocolata per fondre i l'hem anat fonent amb aigua ben calenta. Després hem traçat amb la xocolata fusa un cercle ben gran damunt una cartolina blanca i ens ha quedat del color de la tardor: el marró.
Al cap d'uns dies hem aprofitat el mateix full i a la part de darrera hem fet un cercle amb fang marró i l'hem pintat per dins amb el mateix fang.
4. Cream microespais a la classe.
Es tracta d'oferir diferents espais a l'aula amb propostes d'activitats variades. En aquest cas estaven relacionades amb Sant Antoni i els foguerons. Els nins i nines poden anar d'un espai a l'altre mentre hi hagi lloc.
Microespais de Sant Antoni - Kizoa Editar Videos - Movie Maker
5. Vida pràctica.
Aquesta setmana hem dedicat una hora del dimarts a fer microespais de vida pràctica. Podíem passar nous del plat al recipient amb ajuda de les pinces, destriar ciurons i mongetes amb les culleres, passar líquids de la gerra al pot, agafar amb les pinces cotons de colors i classificar-los, passar el fil per un pal, enganxar les pinces al CD segons el codi, així com també un poc de plàstica (plastilina, pintura lliure amb colors de cera o pintar dibuixos d'hivern amb aquarel·la). S'han mogut lliurement i han anat donant passes en l'adquisició d'autonomia i motricitat.
Continuam treballant vida pràctica, fent canvis setmana a setmana de les coses que no funcionen o que no acaben d'entendre i ampliant amb noves coses que he preparat o comprat. Els nins i nines estan contents, saben quants nins/es caben a cada lloc i ho respecten, esperen el torn si volen anar a qualque espai que està ocupat, i ho fan molt bé.
Vida pràctica - 2ª sessió - Kizoa Editar Videos - Movie Maker
I seguim fent vida pràctica. De cada vegada tenim més facilitat per agafar les coses amb les pinces, per passar macarrons per un cordó, per passar aigua d'una banda a l'altra, encaixar peces, etc. i ho feim la mar de bé perquè respectam les normes, jugam lliurement on volem si hi ha espai i no ens barallam gens! Aquí vos deixo les fotos del passat dimarts 14 de febrer.
Arrel del conte de l'Elmer, l'elefant dels colors, a la classe feim proves i anam mesclant colors per veure'n els canvis i les mescles que sorgeixen.
I avui hem experimentat i fet màgia amb els colors. Hem aferrat paper de cuina damunt un paper i hem fet traços amb retoladors (sense pitjar massa ni pintar per dins, perquè sinó se pot rompre el paper). Després hem esquitxat amb màgia i hem vist com els colors es mesclaven entre sí i sortien dibuixos ben diferents.
I avui hem experimentat i fet màgia amb els colors. Hem aferrat paper de cuina damunt un paper i hem fet traços amb retoladors (sense pitjar massa ni pintar per dins, perquè sinó se pot rompre el paper). Després hem esquitxat amb màgia i hem vist com els colors es mesclaven entre sí i sortien dibuixos ben diferents.
Jajaja!! Ara entenc perquè na Paula venia plena de pintura!
ResponEliminaSiii... na Paula i na Maria van fer una festa amb els espaguetis i se'ls van llençar l'una a l'altra... així que quan vegeu les bates... crec que enguany a més de la rentadora haureu de posar-hi també les mans perquè fugin totes les taques jejeje
ResponEliminaQue divertit!però jo en se d'un que no li agrada massa això de les textures!
ResponEliminaSii, ho he vist. Això d'embrutar-nos les mans i tocar coses diferents no va massa amb ell jejeje. Amb els ambients i aquests tallers sensorials, aviat li agafarà el gust!
EliminaMaria enhorabona per aquesta currada de bloc.Ells disfruten fent coses i nosaltres de veure lo bé que s'ho passen.
ResponEliminaMoltes gràcies!!! És part de la meva feina informar-vos de com passam el dia a dia a l'escola. Estic contenta que vos agradi i vos vull agrair a tots els pares i mares que anau visitant el blog sovint!! Sense vosaltres aquesta feina no tindria sentit!
EliminaJajajajja... ara entenc les ungles vermelles de na Neus. És genial, me fan enveja. A jo m'encantaria embrutar-me d'aquesta manera sense passar pena de res. Podem venir a sa propera????
ResponEliminaEnhorabona perquè en un tres i no res te les has fet teus.
Clar que podeu venir jejejeje. Si teniu idees o propostes... tot serà benvingut! I moltes gràcies per aquests comentaris tan positius que me deis i pels ànims!
Elimina